Amnesty International en Wakker Dier winnaars NRC Charity Awards 2012
Record aantal van 105.905 stemmen uitgebracht
Baarn, 21 september 2012
Amnesty International en Wakker Dier zijn de grote winnaars van de NRC Charity Awards 2012. In deze door NRC Media georganiseerde challenge werd bepaald welke charitatieve advertentie favoriet is bij het publiek en welke bij de NRC Charity vakjury. In totaal zijn meer dan 105.000 stemmen uitgebracht. De twee awards zijn vanmiddag aan de winnaars uitgereikt door Peter Vandermeersch, hoofdredacteur NRC Handelsblad in het Groene Paviljoen in Baarn. Amnesty International en Wakker Dier mochten hun NRC Charity Award in ontvangst nemen en winnen daarbij advertentieruimte ter waarde van totaal € 300.000,- in NRC Handelsblad en nrc.next.
“De jury heeft gezien dat wij de hoog gegrepen boodschap met een knipoog wilden overbrengen. De boodschap heeft veel teweeg gebracht. Daar doen we het allemaal voor. Ik ben hier heel trots op.” aldus Anneke Bosman van Amnesty International.
“Wij ondersteunen dit jaar met de NRC Charity Awards nog meer goede doelen bij het bereiken van bestaande en nieuwe donateurs, vrijwilligers en ambassadeurs,” aldus Martijn Standaart, commercieel directeur NRC Media. Dit jaar stond deelname open voor alle goede doelen die staan ingeschreven bij Kennisbank Filantropie.
De publieksprijs werd uitgereikt aan het goede doel dat volgens het publiek de mooiste, de meest duidelijke of meest indrukwekkende advertentie instuurde. Iedereen die via de site nrccharityawards.nl een stem uitbracht, maakte kans op een iPad2.
De vakjuryprijs werd na twee ronden toegekend. In de eerste ronde selecteerden Jan van der Marel en Peter Vandermeersch 24 inzendingen die doordeweeks werden gepubliceerd in NRC Handelsblad, in de periode van 14 augustus tot en met 14 september 2012. Daarmee worden per dag 491.000 hoogopgeleide, actieve en maatschappelijk betrokken lezers van NRC Handelsblad bereikt. Een vakjury, met onder andere cabaretière Claudia de Breij en voormalig hoofdredacteur Adformatie Theo van Vugt beoordeelden vervolgens in de tweede ronde de advertenties op vormgeving, het gebruik van beeld, de kracht van de boodschap en de impact.
Over de NRC Charity Awards
De NRC Charity Awards zijn in het leven geroepen op initiatief van NRC Media en bedoeld om ‘charitatief Nederland’ te ondersteunen bij het bereiken van hun doelgroep. Het is de intentie om deze challenge jaarlijks te laten terugkeren.
v.l.n.r.: Viola Lindeboom (directeur Kennisbank Filantropie), Peter Vandermeersch (hoofdredacteur NRC Handelsblad), Anneke Bosman (Amnesty International), Martijn Scheutjens (Wakker Dier), Hanneke van Ormondt (Wakker Dier), Martijn Standaart (commercieel directeur NRC Media)
Stichting Michael-Wings
G.H.Hoytinkstraat 67
1827PM Alkmaar
IBAN: NL33ABNA0552495379
Kvk nr. 37128407
Email. info@michael-wings.nl
Tel nr. 06-53183050
Michael-Wings © 2005-2014. Webdesign by Eyenox Media
onderhoud wordt uitgevoerd door Kommas.nl